Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

sobota, 10 sierpnia 2019

Zadar

Miasto Zadar odwiedziliśmy kilka razy, ponieważ było najbliżej naszej miejscowości. Za pierwszym razem miałam mieszane uczucia.
 Wcześniej czytałam o Zadarze w przewodnikach. To, co zobaczyłam nie bardzo odpowiadało opisom.
Do południa Zadar wydawał się być miastem wyludnionym. Słońce prażyło. Nawet ulice Starego Miasta nie wyglądały zachęcająco.
Parkingi w Zadarze  są płatne około 20 Kn za godzinę. Zapewne dzięki temu nie było problemu ze znalezieniem miejsca parkingowego. Później dowiedzieliśmy się o parkingu za 2Kn i tam parkowaliśmy.

W Zadarze wszystkie drogi prowadzą na promenadę. Tam również swoje stanowiska mają biura turystyczne oferujące różne wycieczki  po okolicznych atrakcjach.


Tam też udaliśmy się.
Na promenadzie znajdują się morskie organy. Są to schody, w których umieszczono piszczałki o różnej długości. To właśnie na nich grają morskie fale. Schody nie zwracają na siebie uwagi swoim wyglądem. Robią wrażenie. Dwa razy tej samej muzyki nie usłyszysz. Dźwięki przypominały mi śpiew wielorybów. Hm.
Dalej można zobaczyć okrąg solarów, które prawdziwą ucztę dla oka dają dopiero po zachodzie słońca.

Atrakcja ta nazywa się Pozdrowienie Słońca.


Po zachodzie słońca Zadar zmienia swoje oblicze. Zaczyna żyć. Wyludnione miasto wypełnia się tłumem ludzi. Wszystko jest pięknie podświetlone. Dużo się dzieje. Jest czym oddychać. Jest pięknie. Kto odwiedzi Zadar wieczorem ten na pewno zakocha się w tym mieście.

13 komentarzy:

  1. W takim klimacie tylko wieczory chyba bywają znośne dla turystów z Polski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko dla turystów, dla miejscowych również.

      Usuń
  2. Organy morskie- niesamowite przeżycie no i koniecznie spacer uliczkami wyszlifowanymi rzymskimi sandałami😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowały mnie morskie organy.
    Wspaniałe wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana
    Pięknie przedstawilas to miejsce, cudnie wypoczywsz i o to chodzi 😀
    Pozdrawiam serdecznie na dobry czas🙋🌸🦋☕☀️🌻❤️

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam...Widziałam...Pokochałam...;o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo, że opisałaś miasto bez ochów i achów, to mnie i tak się spodobało. Akurat w Zadarze nie byłam, ale z opisu jawi mi się jako bardzo interesujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wrócić i odwiedzić. To jeszcze przed Tobą.

      Usuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.