Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Ražanac

Wstałam skoro świt. Ostatni pełny dzień w przecudnym chorwackim miasteczku (północna Dalmacja) Ražanac. Szkoda dnia na spanie. Moi jeszcze chrapią, a ja delektuję się ciszą i pięknem.

Nie jest to oblegane przez turystów miasteczko. To mnie bardzo dziwi i jednocześnie cieszy. Jest piękniejsze niż te okupowane i o wiele tańsze.
Posiada długą plażę. Można wypożyczyć leżak za 20Kn na cały dzień, sprzęt wodny, jak rowerki, skutery, deski.
Zatokę oplatają przecudne góry. W miasteczku są sklepy czynne do 22:00, jeden do 23:00. Jest urokliwy kościółek z piękną dzwonnicą.
 Poczta, na której można wymienić walutę, informacja turystyczna i ryneczek, gdzie można nabyć lokalne produkty, jak pomidory, arbuzy świeżo złowione owoce morza:  kalmary, krewetki itp. Jest też piekarnia oferująca świeże wypieki do 22:00.

Nie brakuje też lokali gastronomicznych. Ražanac stanowi doskonałą bazę wypadową. Wszędzie blisko. Leży zaledwie 20 km od miasta Zadar. W okolicy 3 parki narodowe.
 W miasteczku można wypożyczyć rowery. Czas płynie szybko i za szybko.

14 komentarzy:

  1. Nie byłam w Chorwacji i póki co nie zanosi się u mnie na jakąkolwiek podróż. Dziękuję za piękną foto-relację 😀🌻🌞

    OdpowiedzUsuń
  2. znów za krótkie te wakacje dla mnie...za szybko to leci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Chorwację za... wszystko. Odpoczywaj😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie urzekła swoimi krajobrazami.

      Usuń
    2. Krajobrazy, zabytki, ludzie, jedzenie... wszystko❤

      Usuń
  4. Dzięki za nowy adres, może i tam kiedyś dotrę, wypoczywaj na zapas:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto wiedzieć... Na kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja byłam bliżej gór...;o)Z jednego balkonu widok na morze, z drugie widok na góry, można było biegać w kółko...;o)
    Ładuj baterie do pełna !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie byłam w Chorwacji piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne krajobrazy. Warto odwiedzić ten kraj. Polacy są mile widziani. Chorwaci bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.