Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

sobota, 13 lipca 2024

Wenecja

 


Jednym z moich marzeń było kolejny raz odwiedzić Wenecję, miasto, które zauroczyło mnie przed laty. 


Wczoraj to marzenie się spełniło. Nie przeszkadzała mi informacja u upałach. Co tam upały. Miasto magii i kanałów,to na pewno będzie wiało chłodem. I na początku wycieczki tak było.  


Moglam spacerować uliczkami, gdzie nie było turystów i rozkoszować się ich czarem.  Oczywiście sama nie spacerowałam. Towarzyszył mi mąż i córka. Sześć godzin spaceru. 


Przed nami bylo trudne zadanie, bowiem z portu trzeba było przejść spory kawał w upale, aby  wielkim mostem  przejść Grande Kanal  i dotrzec do Placu Św. Marka, serca Wenecji,  bo tam miała przyjechać po nas wodna taksówka - kolejna atrakcja zwiedzania miasta od strony Kanalu Grande.


Zatem sześć godzin podziwiania: chodzenia i pływania.


Wenecja, perła Adriatyku, jest jednym z najbardziej unikatowych miejsc na świecie. Jest piękna, ale tak samo jak piękna, to wredna. 

Po pierwsze wszędzie piechotą, albo łodzią (cholernie drogo- zostaje piechota). 


Po drugie 118 mostów,  każdy piękny, każdy ma schody, po których trzeba wejść i zejść. 

Po trzecie uliczki kręte, przepiękne, no bajkowe, więc kuszą,  idź do mnie. Idź... Kradną czas i energię. Odbierają siły.

 Po czwarte żar z nieba około 40 stopni ( na szczęście od kanałów trochę wiało ), masz saunę. Pot cieknie po tyłku. Piękny wizerunek uleciał z potem. Już więź, że bs zajęciach wyjdziesz jak zmokła kura.

 Po piąte drożyzna. Kiedy dotarliśmy pokonując mosty schodki, uliczki na Plac Św. Marka, mnie dopadł kryzys. Woda się skończyła, żadnego sklepu w pobliżu tylko ekskluzywne restauracje. I poszłam do ekskluzywnej i zamówiłam aperol i poszalałam na maksa. W tej restauracji była porządna klimatyzacja, a w toalecie był nawet bidet ( nie spotkalam się z czym takim w innych restauracjach).

Koniec wycieczki był mniej wyczerpujący, bo wodną taksówką 33 € od osoby, pół godziny jazdy. Ale warto było.

Niczego nie żałuję. Nawet to zmęczenie dzudisj ms swój urok.




#### Porady  wygodne buty to podstawa.


Wenecja to miasto, które zachwyca na każdym kroku. Niezależnie od pory roku, zawsze oferuje coś wyjątkowego. Planując swoją podróż, warto poświęcić czas na odkrywanie zarówno znanych zabytków, jak i ukrytych perełek. Ciesz się każdym momentem spędzonym w tym magicznym miejscu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.