Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Strajk stał się faktem

Minął pierwszy dzień naszego protestu. Wczoraj wieczorem, kiedy usłyszałam, co podpisał przewodniczący Solidarności, myślałam,że spadnę z fotela. Na FB pojawiły się komentarze wzburzenia. Niektóre dobitne z napisem HAŃBA. Bo to jest hańba. W co ten człowiek gra? Na pewno nie reprezentuje spraw nauczycieli.
Efekt?
Doły Solidarności przysąpiły do czynnego strajku. W niektórych szkołach rozwiązno ogniska związku NSZZ Solidarność. A do społeczeństwa płyną sprzeczne komunikaty.

TVP info przerosło wszelkie oczekiwania manipulacji. Oczywiście, wyszukuje szkoły gminne w Kozich Wólkach i krzewi swoją propagandę sukcesu. Na wymioty mnie bierze. Dlaczego?

Ano najbardzej dotkliwy jest strajk w dużych miastach i o tym wiedzą wszyscy. Tylko TVP sądzi,że społeczeństwo to debile. Wystarczy im podać to i owo, a łyknie bez głębszych rozważań. Co prawda, są i tacy.

Na zdrowy rozsądek, gdyby to , co podaje rząd o naszych zarobkach i rzekomych gigantycznych podwyżkach było prawdą, nikt by nie strajkował. Wybaczcie,  gdybym dostała , te 1131zł podwyżki, to jaki miałabym interes protestować? OTÓŻ NIE DOSTAŁAM i nikt z nauczycieli nie dostał. To skąd ta średnia?  No właśnie - skąd?

Ludzi poznajesz po tym, jak zachowują się w trudnych sytuacjach. Dzisiaj miałam okazję obserwować. Kiedy się siedzi w zamkniętym w pomieszczeniu przez wiele godzin z tymi samymi ludźmi, to można się wiele dowiedzieć. Wielki szacunek mam do naszego katechety. Facet okazał się z jajami. Mimo groźby utraty pracy ( nasz biskup zakazał katechetom strajkować) postanowił dołączyć do protestujących. Nie chcemy stracić takiego kolegi, więc odesłaliśmy go. Ale zaimponował mi. Pewnie nie tylko mi.

W szkole tylko jedna z koleżanek się wyłamała. Jakie powody miała? Nie wiadomo. Nawet nie chcę wiedzieć, bo i po co.  Nie chcę też mieć z nią nic do czynienia. Każdy dokonuje własnych wyborów i ponosi za nie konsekwencje. Trochę jej współczuję. Jak będzie mogła spojrzeć ludziom w oczy? Czy będzie miała odwagę kogoś poprosić o pomoc, jeśli będzie taka potrzeba? Hm... To już jej problem. Dyrekcja prosiła, aby jej nie wykluczać. Hm... O wykluczaniu mowy być nie może. Jej wybór, jej sprawa. Właściwie , to sama się wykluczyła przynajmniej dzisiaj.

Jedno trzeba przyznać, PIS zjednoczył nauczycieli. Nikomu innemu się to nie udało. Chociaż TVP nadaje ,że ten strajk i protest, to gra polityczna - to ramię w ramię stanęli wszyscy bez względu na przynależność związkową i ci niezerzeszeni, jak ja. To też powinno dać społeczeństwu do myslenia.

Z całego świata napływają do nas komunikaty od nauczycieli ze słowami wsparcia. To miłe. Miłe i bardzo potrzebne jest wsparcie rodziców i uczniów. Sama otrzymuję emaile od uczniów. Jeden od dorosłego już ucznia:  " Pani Doroto, to Pani mnie nauczyła, żeby zawsze ludziom patrzeć prosto w oczy... Sama Pani wie jakim byłem uczniem. ". 

To też budujące.
Jutro ciąg dalszy. Nie lubię siedzieć bezczynnie. Szkoda mi czasu. Ciągle mam nadzieję, że przed egzaminami się dogadają.


A na koniec taki mały humor.


10 komentarzy:

  1. U nas też strajkują wszyscy,poza dyrektorem i dwiema chorymi koleżankami, ale pojutrze wracają, nawet nie zrzeszeni dołaczyli, dzieci przyszło sześcioro, opiekują się katechetki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że to jest celowa prowokacja ze strony rządu. Bo przecież można dać te 1000 zł. ale ... łamistrajkom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem dumna...zobaczymy, co będzie w przyszłym tygodniu...moim zdaniem jutrzejszy dzień będzie decydujący.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jakie są w tym względzie możliwości prawne ale rząd powinien w trybie natychmiastowym zlikwidować egzaminy i jednocześnie powrócić do starej formy-egzaminy w szkole do której chcemy się dostać. To by dało trochę czasu na możliwe rozmowy.Ciekawam co zdarzy się jutro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalnie, że tak. Te egzaminy dzieciom wcale nie są potrzebne. A ranga jest taka, że możesz mieć 0 punktów a i tak kończysz szkołę. A jutro... Egzaminy się odbędą.

      Usuń
    2. W wielu szkołach, dzieci niczego nie pisały. Wzięły, oddały kartkę i cześć. Bardzo rozsądnie skoro nikomu do niczego egzamin potrzebny nie był. Niestety nie słyszałam by ktoś o tym mówił.

      Usuń
  5. Fajnie... Tylko wiesz, poza TVP jest także życie i niekoniecznie jest tak że uczniowie i rodzice popierają ten strajk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma tak że wszyscy są zawsze na tak. Jesteśmy różni. Tego rządu też nie popierają wszyscy. Myślę, że swoim ostatnim zachowaniem strzelili sobie w kolano.

      Usuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.