Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

piątek, 23 lipca 2021

Świeradów -Zdrój

 


15 lat temu kwaterowaliśmy w Świeradowie. Do wynajmowanego lokalu nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń, ale.... Jednogłośnie stwierdziliśmy, że nigdy więcej. Świeradów Zdrój , to miasto starców. Po godzinie 17 nie można było nigdzie zjeść kolacji. Dlatego w tym roku wybraliśmy Szklarską Porębę i to był doskonały wybór. Do Świeradowa zajeżdżaliśmy gościnnie. 


Miasteczko zadbane, szczególnie miejsca odwiedzane przez turystów, czyli okolice Domu Zdrojowego.  



Świeradów przywitał nas deszczem. Zatem skierowaliśmy się do pijalni wód mineralnych.  I tutaj niespodzianka numer jeden. Dawna pijalnia została zamknięta. Wodę można zakupić w  oszklonym  sklepiku. Tam zamontowano kran. Za 3 papierowe kubki wody zapłaciłam 7,5 zł. Interes się kręci.



Przy wejściu do Domu Zdrojowego jest napis informujący o nakładaniu maseczek i dezynfekcji rąk (trującym środkiem) . Za umycie rąk w toalecie trzeba płacić 2zł. Gdzie tu logika. Chemia za darmo, a woda płatna. 


Oprócz pijalni wód mieliśmy w planie odwiedzić dwie inne atrakcje: wjazd gondolą na Izerski Stóg oraz spacer w koronach drzew - wieża Sky Walk. Ale o tym następnym razem.

2 komentarze:

  1. Przykro mi, trochę mnie zabolało to określenie miasto dla starców. Niestety każdy z Nas będzie tym starcem. Co do płatnej wody leczniczej to już od dawna stała się płatna Mnie to już zdziwiło kiedy przed blisko 7 laty byłam w Szczawnicy, potem w sanatorium w Inowrocławiu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak bliżej mi do emerytury,ale duchem czuję się młoda. Z kurami spać nie chodzę.
      Wody pitne- dawno, wygląda , że bardzo dawno( mąż naliczył 15lat) jak byliśmy w Świeradowie. W innych zdrojowych jeszcze dalej. Dlatego było to dla mnie zaskoczenie. Dlaczego zaskoczenie to (jak na razie) negatywne odczucia.

      Usuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.