Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

piątek, 30 lipca 2021

Karkonoskie Tajemnice w Karpaczu

 


Pojechaliśmy do Karpacza, sąsiedniego miasteczka. Pamiętam to miasteczko sprzed 15 lat. Wtedy było... 

A teraz nie do poznania. Zadbane, cudne po prostu i bogate w różnego rodzaju atrakcje na niepogodę.


Karkonoskie Tajemnice to moje kolejne odkrycie.  Jeśli będziecie w Karpaczu, to trzeba tam zajrzeć koniecznie. Nie dziwi mnie, że ta atrakcja zwycięzyła w konkursie National Geographic "7 Nowych Cudów Polski".


Co to jest? 


To podziemna, multimedialna wystawa prezentująca legendy i wierzenia ludności zamieszkujących te tereny. To historyczny, interaktywny świat Karkonoszy i jego władcy Ducha Gór.


Wyszłam stamtąd podekscytowana. Lubię baśnie i różne legendarne historie, a przedstawione w taki sposób.... to...

Prawdziwa perełka Karpacza.


Z Karpaczem będzie mi się również kojarzyła restauracja "Rosyjska" . Dawno nie jadłam tak pysznych kartaczy.


12 komentarzy:

  1. Może i ja poznam coś nowego, gdyż w wakacje nie jeżdżę tam, pozostawiam miasto dla wakacyjnych turystów. Cieszę się, że podobało się w Karpaczu. Oby tylko tworzone liczne atrakcje nie przytłumiły piękna natury jakie otacza między innymi Karpacz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atrakcje są na niepogodę, kiedy nie można wyjść w góry. A góry to kapryśne panny.

      Usuń
  2. Znaleźliście muzeum zabawek w Karpaczu? Prywatne zbiory Henryka Tomaszewskiego stworzyły przepiękne, klimatyczne miejsce.
    Od kilku notek opisujesz ‚moje miejsce na ziemi’ a ja się do niego uśmiecham.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno tam nie byłam, więc trzeba wrócić, chętnie zobaczę tę nową atrakcję.

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja bardzo dawno temu byłam w Karpaczu....
    Ale teraz jest wiele pięknych i odnowionych i zadbanych miasteczek...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bliska mi rodzina spędza tam teraz wakacje.
    Mam nadzieję, że zapoznają się z tym cudem.
    Życzę udanych wakacji i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kartacze, takie prawdziwe, to marzenie mojego męża, nie możemy trafić!

    OdpowiedzUsuń
  7. No popatrz, a ja mieszkam na Dolnym Śląsku i nie wiedzialam! Od lat jeżdzimy do Szklarskiej, w Karpaczu dawno nie bylam, a to jest zacheta:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.