Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

środa, 28 lipca 2021

Atrakcje w okolicach Szklarskiej Poręby - Złoty Widok i Chybotek

 


Góry to miejsce nie tylko dla kochających wspinaczkę i wędrówki. Ja już  z tego wyrosłam. Wolę mniej frasujące atrakcje z dwóch powodów: braku kondycji i Kasi, która nam towarzyszy. Niestety jej wzrok się coraz bardziej pogarsza, zatem... Ale nie dajemy się, próbujemy żyć normalnie jak długo się da. Przy wszelkich nierównościach muszę być jej oczami. a to trochę kłopotliwe na szlakach.


Mimo tego wybieraliśmy się na w miarę łatwe, krótkie i ciekaw szlaki Oprócz tych opisywanych wcześniej (Wodospad Szklarki) , Izerski Stóg  Sky Walk) jest jeszcze wiele innych atrakcji w okolicach Szklarskiej Poręby.



Złoty Widok
- trasa niedługa i łatwa. Miejsce , które warto odwiedzić ze względu na przepiękną panoramę.  Nacieszyć oczy oddychać górskim klimatem.


Coś cudnego. Wybraliśmy si tam pomimo mżawki i przelotnych opadów. Warto było.








Chybotek - to granitowe skałki ułożone jedna na drugą. Najwyższy głaz ma średnicę ok. 4 m i daje się rozkołysać.  Legenda głosi, że skała blokowała wejście do podziemnej jaskini, w której ukryty był skarbiec. Inna legenda wiąże Chybotka z postacią Ducha Gór. 
Bardzo ciekawe miejsce, do którego prowadzi malownicza trasa.











4 komentarze:

  1. Mieszkam w pobliżu a jeszcze nie byłam na Złotym Widoku po jego zmianie. Mam mieszane odczucia co do tej konstrukcji. Jednak wszystkie te miejsca co Pokazałaś są ciekawą atrakcją i pełną tajemnic. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zachwycona. Wcześniej nie byłam.

      Usuń
  2. Piękne miejsca- potwierdzam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skały podobne do Chybotka widziałam w innej części Karkonoszy.
    Podejrzewam, że występują one w Karkonoszach dość licznie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.