Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

środa, 5 września 2018

Zawzięłam się

Określiłam azymut mojej wędrówki. Ustawiłam się na wykonanie określonych zadań. Nic poza tym. Z boku bez entuzjazmu. Tak się jakoś zaprogramowałam. Maska trochę uwiera, ale idzie się przyzwyczaić.

Nigdy nie przypuszczałam,że w mojej kadencji nauczyciela przyda się kiedyś język rosyjski. Moi zagraniczni uczniowie ni w ząb po polsku. Współczuje tym dzieciom, bo nawet alfabet inny i z przepisywaniem jest kłopot. Nie wiem, czy przy dwóch godzinach tygodniowo, jestem w stanie nauczyć te dzieci języka polskiego, żeby mogły ruszyć z programem.Wczoraj całą godzinę uczyliśmy się prostych zwrotów, typu: Jak masz na imię? Jak się nazwywasz? Do której klasy chodzisz? Gdzie mieszkasz?
I co?
I jedne wielkie G***
Dzisiaj niewiele pamiętały.
***
To dopiero przede mną zadanie!

12 komentarzy:

  1. Kochana!
    Dasz radę, bo kto, jak nie TY!:)
    Pozdrawiam cieplutko i powodzenia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się starała. Zobaczymy , co z tego wyjdzie.

      Usuń
  2. Dzieciaki naucza sie blyskawicznie, beda bawic sie z innymi, osluchaja sie. MOze dluzej zejdzie z pisaniem z racji innego alfabetu, ale i to wnet ogarna, bo to dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pisaniem, polską ortografią i gramatyką... Oj, będze trudno, ale efekty mogą być zasakujące. Mam taką nadzieję.

      Usuń
  3. Mówić jak mówić, a lektury po polsku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano...Cóż, trzeba łagodnie, spokojnie, z ciepłem i serdecznością. I tyle...

      Usuń
  4. Dzieci szybko sobie poradzą. nie inaczej nasze dzieci gdzieś w krajach z j. angielskim też mają kłopoty i szybko uczą się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak,dzieci sobie poradzą, gorzej ze mną.

      Usuń
  5. Lubisz to !! ;o) Im trudniej tym lepiej...;o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masakra. Czego masz jeszcze uczyć? Fizyki jądrowej?

    OdpowiedzUsuń
  7. A myśmh naszegk Mikołaja z wielkim trudem bo mnóstwo chętnych własnie w liceum na j.rosyjski zapisali. Naprawdę mnóstwo chętnych.
    A Tobie to powodzenia życzę, bo jak Cie znam to pasja weźmie górę i znów z entuzjazmem rzucisz się na projekty za które nikt Ci nie zapłaci.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.