Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

piątek, 28 września 2018

Bez skrzydeł do przodu

Podcięto mi skrzydała. W zasadzie odcięto w sposób brutalny, znienacka i bez znieczulenia.  Trudno odnaleźć się w rzeczywistości, kiedy zwykło się fruwać w obłokach, a teraz trzeba mocno stąpać po ziemi. Próbowałam skrzydła dokleić. Ale było jeszcze gorzej. Doklejone skrzydła to atrapa, która tylko przeszkadzała. Odrzuciłam je zupełnie.

Nic nie dzieje się przypadkiem. Los udzielił mi kolejnej lekcji, bolesnej, ale potrzebnej. Spadły klapki z oczu. Punkt widzenia zależy od punku patrzenia. Z chmur wszystko wyglądało inaczej. Spadły mi klapki z oczu. Do mojego mózgu dotarły prawdziwe informacje.Wyciągnęłam wnioski.

Trudna lekcja, ale bardzo potrzebna. dzięki niej podjęłam odpowiedne kroki, aby znów posuwać się naprzód!

Na szczeście uprawiam taki zawód, że skrzydła szybko mogą odrosnąć. I już rosną. Tym razem będą jeszcze większe i silniejsze. Ja będę uważniejsza i nie dam już się podejść, nie pozwolę ich nawet uszkodzić.

Pochłaniają mnie w tej chwili dwa ogólnopolskie  projekty. Jednego jestem autorką.
Serce się raduje, kiedy obserwuję działania w naszym projekcie. Dzieciaki poznaja historę polskich królów i książąt. Każda klasa ma innego władcę. Gromadzi więdzę wokół niego, a potem musi w atrakcyjny sposób zaprezentować pozostałym. My stworzyliśmy w Scratchu animowany komiks o Chrobrym. Jestem pewna, że przynajmniej tego władcę zapamiętają.

Szkoły ślą nam zadania. Tworzymy i układamy puzzle z wizerunkiem władców. Największą popularnością cieszą się puzzle, gdzie wizerunek władcy widnieje na banknocie.

Ziarno zostało zasiane , przynajmniej w mojej klasie. Mam już kilku fanów dziejów Polski. To cieszy. Dlatego skrzydła rosną. Urosną szybciej, niż myślałam.



11 komentarzy:

  1. Im częściej podcinane, tym silniejsze odrastają...;o) Ból minie, wiedza pozostanie...;o)
    A projekty będą jednym wielkim sukcesem !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś niesamowita. Ale kto jak nie Ty, która się nigdy nie poddaje.
    Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze mam siłę! Z wiatrakami walczyć nie będę, lepiej zbudować coś obok starego wiatraka, hi, hi, hi....

      Usuń
  3. Bardzo fajny ten projekt,napisz potem o efektach!
    Ja przyznaję, że coraz mniej mi się chce, bo muszę robić rzeczy narzucone a moje pomysły są drugo- lub trzeciorzędne, a do pracy ze starszymi uczniami trudno znaleźć chętnych, bo sprawdzian ósmoklasisty to priorytet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacyjny i cały czas się rozwija. Jestem pod wrażeniem kreatywności moich partnerek.

      Usuń
  4. Nie mogę wstawić obrazu, ale zacytuję Ci tekst: 'najtrudniejsza droga, to ta, którą przechodzisz samotnie, ale ta droga uczyni Cię najsilniejszą'. Zostaw skrzydła i idź dalej. To co robisz niech będzie odpowiedzią, dla tych, którzy próbują Cię zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś śliną osobą i poradzisz sobie z różnymi przeszkodami:)))Pozdrawiam serdecznie i powodzenia życzę:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.