Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

piątek, 14 września 2018

Robota, to mnie kocha

Obiecałam sobie,że nie będę więcej pracować za darmo. Obiecanki, cacanki....

Do szkoły przychodzi wiele ofert różnorodnych konkursów. Dyrekcja wręczyła mi jeden z nich - inforrmatyczny. Jak dla moich drugoklasistów - trudny. Zadaniem uczestników jest stworzyć w języku programowania Scratch grę matematyczną. Moi potrafią programować animacje, ale gry... do tworzenia prostych gier jeszcze trochę nauki zostało. Z góry odrzuciłam ten konkurs, ale żeby nie było,że nie poinformowałam uczniów, powiedziałam o nim dzieciom. I co?
I dwie duszyczki ( bystre) łapki w górę podniosły, że chcą.

Masz babo placek! Mówię,że to trudna sprawa. Że trzeba będzie po lekcjach,że to trochę siedzenia i dłubania,że czasu mało, że... Ale duszyczek nic nie zraża ( bardziej mnie). Cóż...
Tak się zawzięły, że już jesteśmy w połowie drogi. Zostaję po lekcjach i tworzymy algorytmy, próbujemy... Błysk w oczach, szczęście na buziach. Nie ukrywam,że moje serce też się raduje. Ziarno zostalo zasiane i zaczyna kiełkować. Nie jest ważne, czy wygrają. Ważne,że chcą, a to, ile nauczyłam do tej pory, mnie samą zaskoczyło.

Bo ja myślałam.... że to wszystko gdzieś ulatuje.

12 komentarzy:

  1. Czyli dwie pieczenie na jednym ogniu...radość dzieci najważniejsza.
    A tak swoją drogą, nie wiem co teraz objąć priorytetem - podstawę programową czy konkursy instytucji wszelakich. Ja już nie ogarniam - konkursy plastyczne, warsztaty ekologiczne, spotkania autorskie, kino, teatr. Ja szukam chętnych, wymagana jest współpraca, a co z realizacją podstaw? Masakra jakaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. To sobie Dzieciaczki dobrą przyszłość zapewniają...;o) A Tobie zajęcie, żebyś się nie nudziła...;o)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka nauczycielka tacy uczniowie:))jesteś pracowita i solidna a dzieci to czują i chętnie z Tobą pracują:)))tak się jakoś zrymowało:)))Pozdrawiam serdecznie i powodzenia życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. ech,
    fajnie coś takiego przeczytać, bo to przywraca wiarę, że szkoła uczy i wspomaga kreatywność i pasje dzieci. Nauczyciel to też człowiek i od niego wiele zależy jak tę naukę poprowadzi. Szkoda tylko, że na takie po lekcyjne godziny nie ma funduszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę w to wierzyć. Wspomaganie kreatywności i rozwijania pasji zwykle kończy się na edukacji wczesnoszkolnej

      Usuń
  5. dzieci lubią wyzwania. szczególnie, kiedy mają wsparcie i wiarę w ich możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana!
    Z taką nauczycielką, jak TY zawsze się udaje:)
    Pozdrawiam milutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam kciuki za realizację projektu.
    Nie wazna wygrana, brawa już się należą.

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim gronie będziesz miała wiele zajęć. To prawda, że robota Cię kocha.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.