Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

czwartek, 28 maja 2015

Czas debat i konferencji

Która to już konferencja w ostatnim czasie ( czyt. miesiącu)? Czwarta? Hm...
Mamy nowe władze. Chcą się wykazać, czy jak???? Żeby wprowadzać nowe technologie trzeba mieć sprzęt. Jeśli go nie ma, można sobie tylko pomarzyć....

Właśnie wróciłam z kolejnej konferencji o szkole jutra.
Pani dyrektor, please!
Już dosyć w tym roku. Mam przesyt.
A z ostaniego wykładu zapamiętałam tylko tyle, że ponoć był o uważności. Tak nudnego przekazu dawno nie widziałam i nie słyszałam...... Jestem zmęczona.
Miałam jeszcze napisać scenariusz dla dzieci na naszą klasową uroczystość dla rodziców. Nie mam siły!

18 komentarzy:

  1. Bardzo przepraszam, chyba czegoś nie zrozumiałam. Co to jest "uważność"?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważność to trening pokonywania codziennych trudności. I tyle z nudnego , ba hiper nudnego wykładu wyniosłam.

      Usuń
  2. no słyszałam, słyszałam.... co za kichaaa znów od dupy strony i podobno dodatki motywacyjne mają zabierać ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty masz być zmotywowana i zmienić mentalność, Oni nic ci za to nie dadzą. Liczy się idea! To się nazywa zmiana - nowe nurty edukacji. Przy tym masz to robić nie wiadomo na czym.... Bo te starocie ( czyt. komputery) nowości nie odbierają!

      Usuń
    2. taaaa czyli po staropolsku nihil novi !!

      Usuń
    3. Po staremu...
      Ale jest iskierka nadziei. Ponoć dostaniemy, lub już dostaliśmy ponad 2 mld euro na umowocześnienie naszej edukacji. Misnistra milczy.... To mnie niepokoi!

      Usuń
  3. Dobre. Kołakowski by się długo zastanawiał ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego tylko Polak słysząc o inwestycjach od razu pyta o kasę? Podobnie jest z nowoczesnymi technologiami, które nie polegają tylko na wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych (a więc sprzęt, koszty, itd.), bo jest to przede wszystkim innowacyjne zastosowanie znanych już rozwiązań. Do tej pory prześladują mnie obrazki, gdy ktoś siedząc przed komputerem, wyciąga "szczoty" (kalkulator), aby coś podliczyć, tak jakby nie wiedział, że od ponad 40 lat, nawet najgorszy komputer ma aplikację kalkulatora.
    Innowacja to nie tylko obszar techniki, ale i nauk przyrodniczych, czy humanistycznych (!). Spróbuj którąś z lekcji przeznaczyć dla ucznia (lub kilku), który poprowadzi zajęcia, np. w zakresie obsługi "Smartfona", czy pierwszej pomocy! To także jest innowacja, jeżeli uczeń poza zainteresowaniem kolegów i przekazem informacji, zmieści się w czasie, i uda mu się zapanować nad porządkiem lekcyjnym. Wiem, to trudne dla maluchów, ale od czegoś warto zacząć, a nie tylko ciągle płakać, że nie ma na kolorową kredę.
    Te moje wynurzenia, nie są kierowane do Ciebie, ale niestety do większości nauczycieli, którzy, albo pamiętają PRL, albo chętnie by do tego - prowadzenia za rączkę - wrócili. Powtarzam: Innowacyjne technologie także odnoszą się do sztuk pięknych, struktur społecznych, itp. procesów psychospołecznych, co nie wymaga ŻADNYCH nakładów finansowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. maskakropka229 maja 2015 09:32

      Do Andrzej Rawicz. Masz absolutną rację. Największe innowacje w swojej pracy (30 lat uczyłam języka polskiego) wprowadzałam absolutnie bezkosztowo na długo przed epoką komputerów. I obywało się nawet bez kolorowej kredy, bez pomocy rodziców. Wystarczył pomysł i uczniowie. Efekty były niemal natychmiastowe, a ich skutki w niektórych przypadkach obserwuję do dziś. Bo, jak słusznie zauważyłeś, innowacje to nie kolejne nowe sprzęty. Innowacje można wprowadzać nawet za pomocą patyka i fajerki;) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Miło mi, że się zgadzamy, i to na blogu, gdzie tak dzielnie poczyna sobie Dorotka ze swoimi dzieciakami. Wypada Jej tylko życzyć, aby do końca wytrwała.
      Pozdrawiam, i także życzę powodzenia w tym trudnym zawodzie.

      Usuń
    3. Napisałam " nowe technologie" a głównie chodziło o komputery i Internet - wokół takich tematów ostatnio nas szkolą, stąd jęk typu ja bardzo chcę, ale nie mam na czym i swój prywatny sprzęt targam, aby pokazać to, czy owo. W przyszłym roku chcę rozpocząć z dzieciakami prgramowanie w języku w języku Scratch, niestety większość naszych staroci nie otwiera programu...,... JA CHCĘ, POTRAFIĘ, DZIECI CHCĄ - NIE MAMY NA CZYM.

      A co do innowacji, to całkowicie się zgadzam W tym roku wprowadziłam wiele i nie potrzebowałam do tego sprzętu , jeno pomysłu, kreatywności i dobrej woli.

      Usuń
  5. Jeszcze trochę i niedługo wakacje :) Cierpliwości i siły życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy temat ,,uważność'' pozdrawiam juz niedługo wakacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooooo bardzo ciekawy! Szkoda,że beznadziejnie przedstawiony.

      Usuń
  7. I tacy "wielcy" nowatorzy, bez narzędzi, zamiast pomagać - twórcom przez duże "T" (do których DD zaliczam) - przeszkadzają!!
    A najważniejszy w tym przekazie - scenariusz dla dzieciaczków - powinien być owiany mnogością czasu twórcy i jasnością myśli...."dobrego czasu"...niezakłóconego trywialnym wykładem, niosącym pustkę....i myślę - lekką obawę o.....szkołę jutra...
    Powodzenia Ania Ż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu! Nie ma tego złego , co by na dobre nie wyszło. Dzisiaj z dzieciaczkami wymyśliliśmy coś naprawdę fajnego. Oj, będzie się podobac rodzicom..... Dzieciaki, to mają pomysły! Wystarczy się na nie otworzyć.

      Usuń
  8. A w Belgii (tak mi się nasunęło w związku z tymi konferencjami) dzieci straciły ponad 300 godzin lekcyjnych... Sytuacja jest dramatyczna w tym roku.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.