Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

niedziela, 11 listopada 2012

Moja Mała Ojczyzna

Tyle jest pięknych miejsc w pobliżu, aż żal ich nie odwiedzić i nie poznać.
Święto Niepodległości postanowiliśmy spędzić aktywnie. Pojechaliśmy zatem do Krainy w Kratę, konkretnie Swołowa. Tam trafiliśmy na imprezę plenerową. Impreza " Na św. Marcina najlepsza pomorska gęsina" nawiązuje do jesiennego uboju gęsi, który na Pomorzu odbywał się właśnie około 11 listopada. Główną atrakcją tej imprezy  była oczywiście degustacja potraw z gęsiny.
 Ludzi było tyle,że dla nas zabrakło. Nie żałowaliśmy jednak. Byliśmy dopiero co po obiedzie.Poza tym "co się odwlecze, to nie uciecze". Za rok pojedziemy tam na obiad.
Był też targ wiejski, na którym można było nabyć produkty z wiejskiej spiżarni, oraz zwiedzić zabytkową Zagrodę Albrechta.

Miałam wreszcie okazję zwiedzić skansen i muzeum. Wyszłam zachwycona. Etnologom udało się połączyć  stare z nowym. Z zewnątrz budynki są stare, a w środku - niespodzianka! Coś w stylu Muzeum Powstania w Warszawie.

Żałuję,że nie mam takiego oka do fotografowania, jak Meg. Ale postanowiłam się z Wami podzielić kilkoma fotografiami.

1. Uwielbiam skanseny.
    pozdrawiam :)

2. Piękny sposób na spędzenie dzisiejszego dnia:) Ella

3. A co Ty chcesz od tych zdjęć kobito :) Bardzo ładnie nam to pokazałaś i miło mi się zwiedzało razem z Tobą.

Pozdrawiam serdecznie.

4. A te panie przy kolowrotkach to prawdziwe? Bo jakies takie smetne miny maja.A zdjecia niezle.Pozdrawiam

5. Miłe to zwiedzanie, dobrze spędzony taki właśnie refleksyjny czas :)
    pozdrowienia!

6. Intensywnie spędzony dzień! Kurcze jak ja Tobie zazdroszczę! Przynajmniej się nie nudzisz :-)

7. Nie miałam pojęcia o istnieniu takiego miejsca. Chciałabym w wakacje gdy będziemy w tamtych okolicach zahaczyć o skansen, dzięki za namiar :)

8. Wczoraj w kinie były urodziny dziewczyny, która ten cykl prowadzi. Ludzi przyszło więcej, jak spodziewali się, że w taki dzień może być - dla nas tortu zabrakło :D:D:D

9. A tak przy okazji, uwielbiam skanseny :D

10. piękna i wycieczka, i zdjęcia... a gęsiny jeszcze nie jadłam i też bym chętnie spróbowała, bo ja lubię mięsko :)) miłego wieczoru ...

11. KRÓTKA LEKCJA HISTORII - JESTEŚ WZORCOWA PATRIOTKA , POZDRAWIAM

12. Uwielbiam takie miejsca i okazje, tylko pozazdrościć:)

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.