Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

czwartek, 16 sierpnia 2012

Powrót z wakacji

Wróciłam z naszej rodzinnej podróży po Polsce. Tyle wrażeń, tyle pięknych miejsc...
Pierwszym przystankiem był Kazimierz Dolny. Miasto to odwiedzam kolejny raz i kolejny raz jestem pod wrażeniem. Urocze, ciche, kameralne, malownicze...  Myślałam, iż moje wrażenia podzieli moja rodzina. Hm...                               Młodsza określiła - dziura! Mąż - "ładne".

Kolejnym przystankiem był Nałęczów. I kolejne ach, och! Sercem Nałęczowa jest Park Uzdrowiskowy. Na jego terenie można podziwiać Pałac Małachowskich. Zaliczyliśmy pijalnię wód mineralnych i pijalnię czekolady. Do Nałęczowa przyjeżdżali wielcy pisarze i poeci, tacy jak: Sienkiewicz, Prus, Witkiewicz, Lechoń, Szelburg - Zarembina, Iłłakowiczówna. Żeromski za honorarium książki pt. "Popioły" wybudował sobie chatę zaprojektowaną przez Witkiewicza. Mieści się tam teraz muzeum.

Z Nałęczowa pojechaliśmy do Sandomierza. Prześliczne miasto o tysiącletniej historii malowniczo położone na nadwiślańskiej skarpie. W Sandomierzu podążaliśmy śladem ojca Mateusza. Ile było śmiechu przy tym. Odwiedziliśmy również Wąwóz Królowej Jadwigi. Trasa krótka i łatwa, a jakże malownicza!!!!!

Kolejnym kolejnym miastem był Zamość. Jestem pod takim wrażeniem,że ach! Stare Miasto lśniło w słońcu,lśniło w deszczu. Zamość określa się jako miasto idealne. Zgadzam się z tym w 100%.

Z Zamościa udaliśmy się do Lwowa. Kto nie był we Lwowie, musi koniecznie tam pojechać. Bajka!

Zwiedziliśmy również: Lublin, Rzeszów, Łańcut. Łańcut powalił mnie na kolana. Ruszyła wyobraźnia. Ach! Na koniec odbyliśmy przejażdżkę powozem. Wyobrażałam sobie,że jestem księżną. Ach!

Były też okoliczne miasteczka , kapliczki na wodzie, skanseny, spływ kajakowy...
A na koniec koniki polskie z Roztoczańskiego Parku Narodowego.

1. piękna trasa. Zamość - masz rację - idealny :))

2. Piekne miejsca! W Kazimierzu nigdy nie bylam i jest on na mojej liscie miejsc do odwiedzenia.

1. Warto!Oj, warto! Można się rozmarzyć, że ho, ho!

3. Mieliście cudowne wakacje... Zazdroszczę Kazimierza i Lwowa. Chciałabym taką objazdówke dla Męża zorganizować, musi wreszcie zobaczyć piękną Polskę.

1. Polska jest piękna! Bez dwóch zdań. Jest cudna! DD

2. Cudna! Cudna! I jeszcze raz cudna! A jakże zróżnicowana! Idealna! KOCHAM NASZĄ POLSKĄ ZIEMIĘ. Nawet tę, która już polska nie jest, ale ciągl e gra na polską nutę!

4. Czekałam na tę relację i się nie zawiodłam. Piękne miejsca:) Do zobaczenia wkrótce- B.

1. Miejsca piękne, a ile ciekawych historii z tymi miejscami związanych!!!!!!!!! Jeszcze nie mogę ochłonąć!

5. Wspaniałe miejsca. Warto było się wybrać w tamte strony.
    Pozdrawiam.

6. Oj Zamość bardzo chętnie bym zwiedziła:)

1. Pierwszy raz byłam w Zamościu. Miasto doskonałe. Jestem pod wrażeniem nie tylko miasta, ale i Zamojskich.

7. Zazdroszczę Ci tej trasy! Zamość, Zwierzyniec to tereny, które zachwala mi moja mama, pochodząca z tamtych okolic. Kazimierz Dolny znam. Sandomierz to kolejne miejsce do odwiedzenia.

1. Koniecznie trzeba zorganizować wycieczkę w tamte okolice! POLSKA JEST PO PROSTU BAJKOWA!

8. W Łańcucie byłam jako uczennica na wycieczce szkolnej w czasach głębokiej komuny. Pamiętam, że wtedy piorunujące wrażenie zrobiły na mnie drzewka laurowe, które tam rosły w wielkich donicach.
    Piękną trasę zaliczyliście, pozazdrościć :)

1. Drzewek laurowych nie zauważyłam. Ale historię< wzloty i upadki, dramaty i euforię panujących tam magnatów i owszem.
      Głowę pochyliłam nad 800 gatunkami storczyków w storczykarni.A mnie się wydawało,że moje dorodne cztery to, ho, ho!

9. O, i coś się zmieniło w Kazimierzu....odrestaurowano ruiny na wzgórzu...Dzięki z śliczne fotki oraz przypomnienie naszych Polskich cudownych miejsc. A nad wizytą w Lwowie pomyślę...:) Pozdrawiam

1. Zmieniło się! Dużo się zmieniło. Ale i tez niedużo! Dalej jest tak pięknie tajemniczo i ciekawie. Czuć historię!

10. Ale piękna wycieczka!! Marzę o tym,żeby kiedyś pokazać dzieciom, że nie trzeba wyjechać za granicę,żeby móc zachłysnąć się pięknymi krajobrazami,zabytkami, miastami;))

1. To prawda! Cudze chwalicie, swego nie znacie!

11. Piękne miejsca, piękne zdjęcia, cudną wycieczkę miałaś... Wszędzie tam byłam, tylko nie w Sandomierzu. Muszę pomyśleć, żeby tak znów pojeździć, pozwiedzać... Pozdrawiam serdecznie:) Ella

12. Niesamowite! Tyle pięknych polskich miast! Serce się raduje, że u nas jest tak czysto, ładnie, ciekawie i miło czytać, jak potrafisz się tym zachwycać. To zaraźliwe:) Super, że miałaś takie piękne i intensywne wakacje. Ja po moich 3 dniach w Belgii czuję się jakbym była miesiąc na urlopie - tak odpoczęłam zwiedzając:)

1. Świat jest piękny! Szkoda,ze tak wielu miejsc za życia nie uda nam się jeszcze zobaczyć. Cieszmy się tym, co nam dane!

13. Popatrz ile u nas jest pięknych miejsc do zobaczenia, i niekoniecznie trzeba jechać za granicę, by mieć piękne wakacje - tylko pozazdrościć.
    Pozdrawiam serdecznie.

14. pięknie, kolorowo, ciekawie- może dzięki Tobie kilka osób pomyśli, że nie zawsze musi być Egipt i Turcja

1. Egipt i Turcja są również ciekawe - inne, egzotyczne. Nasze są piękne i tajemnicze. Każdy na tym świecie znajdzie coś dla siebie!

15. super podróż i zdjęcia, z tych miejsc byłam tylko w Kazimierzu... czy Ty chcesz mi powiedzieć, że przez cały czas mieliście super pogodę??? (wnioskuję ze zdjęć)... zazdroszczę, u mnie przez jedenaście dni urlopu - 1,5 dnia pogody... miłego weekendu...

1. Niestety, dwa ostatnie dni były deszczowe. Lublin zwiedzałam w strugach deszczu.

16. Byłaś w miastach, które warto zobaczyć. Mnie bardzo podoba się Kazimierz, bo ma specyficzny klimat. Taki artystyczno-nierzeczyswisty. Natomiast gdybym miała worek kasy, to natychmiast zamieszkałabym we Lwowie i chodziłabym do knajpki przy ul. Kopernika na najlepsze w świecie pierogi, które tam robi Bogdana:)

17. Oj Lwów...no Lwowa zazdroszczę :) W Polsce są piękne miejsca, miasta jak z bajki z cudowną atmosferą...Warto poświęcić urlop by je zobaczyć.

18. ciekawy wakacyjny szlak, ja odwiedziłam tylko końcówke tych miejsc -Lublin,Rzeszów, Łańcut (przy okazji Pszczyna, Park Ojcowski, Roztocze również)-w pamięci został Ojców i Łańcut z Muzeum Powozów..wyobraźnia ruszyła.. ;))))
    Miejsca z początku Twej podróży również chciałabym odwiedzić. Pozdrawiam :)

zrodzonaz

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.