Jeśli wierzysz, że Ci się uda, że potrafisz, w większości wypadków rzeczywiście Ci się uda, to władza umysłu nad ciałem.

- Vernon Wolfe

wtorek, 22 marca 2011

Noc do tyłu, a wszystko przez Żydów


Poszłam spać bardzo późno, bo…. bo „musiałam” obejrzeć coś, czego oglądać i słuchać nie miałam zamiaru. Najpierw debatę między profesorami i finansami, podczas której udowadniano mi, jaka jestem ciemna masa, w związku z tym można mi wcisnąć tego typu tezę…, że przez moje oszczędzanie na emeryturę jest dziura w budżecie i rośnie dług publiczny. Dalej, jeśli moimi pieniędzmi załatają tę dziurę i przeznaczą je na bieżące wydatki, to moja emerytura będzie wyższa…. Przyznaję, za trudne dla mnie, ministrze Rostowski.
    Po debacie klik – i już jestem w programie T. Lisa. No i masz babo placek! Ciśnienie w górę i znowu mam wrażenie, że jakaś ciemna masa jestem. Wmawia mi się antysemityzm i każe bić w piersi za zbrodnie na Żydach w czasie wojny. Cholera! A mnie tam wszystko jedno czy Żyd, czy Polak, czy Rosjanin, czy Arab, czy Murzyn.  Byleby był dobrym człowiekiem. Nigdy do narodowości  i rasy większej uwagi nie przykładałam. Wygląda na to, że powinnam. Bo nadszedł czas rozliczyć się z historią i przyszedł czas na tych okrutnych Polaków, a że tamci ( mówię o pokoleniu dziadków)powymierali, to…. my przejmujemy po nich niechlubną spuściznę .
   Wojna w ludziach wyzwala najgorsze , a czasami najlepsze instynkty. Tego udowadniać nie muszę. Zatem jedni zachowywali się jak zwyrodnialcy, inni jak bohaterowie zdolni do heroicznych czynów. I w tym wypadku narodowość, czy rasa nie miały najmniejszego znaczenia. Człowiek jest, był i będzie tylko człowiekiem i jako potomek ludzki wstydzę się za wszelakie zbrodnie i okrucieństwa jakich dopuścił się człowiek n a człowieku.
    Jako mała dziewczynka często słyszałam takie stwierdzenia od starszych sąsiadów:” A wszystko przez tych Żydów”, albo  „ Bo w rządzie są sami Żydzi”. Nie rozumiałam tych słów i pamiętam wówczas zapytałam mojej mamy:
- Jak poznać, kto jest Żyd , a kto  nie Żyd?
- Nie wiem! – odpowiedziała mama.
- To skąd ci ludzie wiedzą, że w rządzie są Żydzi?
- Tak myślą.
- Mamo, a dlaczego ludzie nienawidzą Żydów, skoro wyglądają jak my, żyją jak my i trudno ich rozpoznać? Przecież nie mają na czole napisane….
    Mama zastanowiła się chwilę, a potem spróbowała wyjaśnić.
-Otóż wielu Żydów też nie było krystalicznie czystych. Bogacili się kosztem innych biedniejszych i głupszych.Oni kształcili swoje dzieci, bo ich było na to stać. Do nich należały gospody, sklepy, ziemia, fabryki itp…. Oni trudnili się lichwą często nieludzko pozbawiając dachu nad głową, albo ojcowizny wielu ludzi. Stąd pewnie zawiść, zazdrość, a później nienawiść.
   Oczywiście nie można powiedzieć, że każdy Żyd to cwaniak, oszust i złodziej…. Nie można tego również powiedzieć o żadnej innej nacji.
    Fakt faktem, II wojna światowa nie oszczędziła żadnego narodu, ba nie oszczędziła godności człowieka. Ale minęła. Nie wolno zapomnieć o koszmarach, cierpieniach jakie człowiekowi zgotował człowiek, ale…. „trzeba z żywymi naprzód iść”. Powiem jedno, jeżeli ode mnie by to zależało, to biję się w piersi i przepraszam za to co zrobili Żydom, Cyganom, Murzynom itp. … inni ludzie Polacy, Niemcy ……
PRZEPRASZAM.
    I nie chcę więcej do tego wracać, nie chcę słuchać kłótni, wrzasków na ten temat. Nie chcę kolejnej wojny, chociażby w mediach.
     Moje pokolenie wychowało się w czasach pokoju.
     Uważam, że jest wiele ważniejszych tematów do dyskusji niż te z zamierzchłych czasów z panią K. Szczuką na czele i jej sławetnym „Cicho, teraz ja mówię”.
    Po tym programie rozpalona do czerwoności znowu zrobiłam klik – tym razem „Szkło kontaktowe” ….  Głowa nafaszerowana różnymi emocjami nie chciała się ułożyć do spokojnego snu. Udało się, ale na krótko. Mąż miał atak nerek. Matko, jak cierpiał. Na szczęście mieliśmy odpowiednie leki w domu. Do rana nie zmrużyłam oka. A dzisiaj czeka mnie bardzo męczący dzień.
A to muza na dzisiaj!   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie jesteś posiadaczem konta google+ wybierz "nazwa/adres url" i wpisz swój nick lub imię. Trochę tak głupio rozmawiać z Anonimem.